מה ההבדל בין ארונות בטיחות לאחסון דליקים לפי התקן האמריקאי לבין התקן האירופאי ?

 

רוב ארונות הבטיחות הנמכרים בארץ הם ארונות המיוצרים לפי התקנים האמריקאים (OSHA, NFPA, FM).

מדובר בארונות מתכת בעלי דופן כפולה ומספר אלמנטים נוספים (כמו למשל צירים ומכלולים שאינם מייצרים ניצוץ).

כאלטרנטיבה לארונות האמריקאים, ישנם ארונות אירופאיים שכמעט ואינם מוכרים בארץ. באופן כללי התקנים האירופאיים (EN14470-1) מחמירים יותר מהתקנים האמריקאיים.

 

הטבלה הבאה ממחישה את ההבדל בין הארונות. שיטת הבדיקה היא מדידה של הטמפרטורה בתוך הארון (במספר נקודות) כאשר מחוץ לארון מתרחשת שריפה.

הנקודה הקריטית לטמפרטורה בתוך הארון נקבעה ל 180 מעלות צלזיוס. טמפרטורה הזאת היא נקודה ההצתה של כימיקלים רבים (נקודה הטמפרטורה הנמוכה ביותר שבה אדי החומר ניצתים).

כפי שניתן לראות בארונות אמריקאים, כאשר הטמפרטורה החיצונית עולה ל 450 מעלות צלזיוס, יחלפו שלוש דקות בלבד עד שהטמפרטורה בתוך הארון  תגיע ל 180 מעלות.

בארונות האירופאיים, קיימות מספר רמות הגנה. כפי שניתן לראות ארונות Type-30, כאשר הטמפרטורה מחוץ לארון עולה ל- 842 מעלות צלזיוס, יחלפו 30 דקות עד שהטמפרטורה בתוך הארון תגיע ל 180 מעלות.

בארונות Type-90, גם כשהטמפרטורה חוצה את ה 1,000 מעלות צלזיוס, יחלפו 90 דקות עד אשר הטמפרטורה בתוך הארון תגיע ל 180 מעלות צלזיוס.

 

 

מה הם השיקולים הרלוונטיים בבחירת ארון בטיחות ?

 

1)      מה סוג החומר המאוחסן– ככל שהחומר מסוכן יותר (לדוגמא דליק יותר, נפיץ יותר, או רעיל יותר), יש להעלות את רמת המיגון וגם להתאימה לחומר (לדוגמא ארונות קורוזיביים לחומצות).

2)      מה היא כמות החומר המאוחסן– ככל שהכמות גדולה יותר פוטנציאל הנזק גדול יותר ויש לדאוג להגנה בהתאם.

3)      סביבת האחסון / גורמי סיכון קרובים– ככל שהחומר המסוכן מאוחסן בסביבה מסוכנת יותר (לדוגמא בקרבת מיכלי דלק, מאגרי אמוניה וכדומה), יש להעלות את רמת המיגון

4)      סכנה לחיי אדם– ככל שבקרבת החומר המסוכן נמצאים יותר בני אדם (בין אם מדובר בעובדים במפעל, מרכזי קניות או שכונות מגורים קרובות), יש להעלות את רמת המיגון.

5)      מרחק כוחות הצלה וכיבוי אש ממקום אחסון החומרים המסוכנים– באחסון חומרים מסוכנים יש להביא בחשבון את פרק הזמן שייקח לכוחות כיבוי והצלה להגיע לאתר. ככל שכוחות הצלה וכיבוי מרוחקים יותר מאתר אחסון החומ"ס ,יש להעלות את רמת המיגון.

 

 

 

 

כתבו לנו


נשמח לעמוד לרשותך לכל מידע או סיוע.

מייל:
מסר:
קוד אימות:

צור קשר


אופי טכנולוגיות 2011 בע"מ
פארק תעשיות רותם
מישור ימין, ד.נ. ערבה 86800

 

☎ : 073-2393006
? : 03-9037460
✆ מרסלו - סוכן : 052-3012828
✉ : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

מי אנחנו


אופי טכנולגיות הינה חברה מובילה מזה חמש עשרה שנים במתן פתרונות בתחום איכות הסביבה, מוצרי בטיחות, ציוד מגן אישי, ציוד חירום, ציוד עבודה בגובה ומתקני הרמה ושינוע.  אנו מייצגים בארץ את טובי היצרנים בעולם, במגוון תחומי הפעילות של החברה, העומדים בתקנים המחמירים ביותר הקיימים כיום.

CATALOG
aaaa